Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa

Työt Kauko-Idässä

/ #119 Työt vietiin ulkomaille

31.05.2015 16:54

Luhta yms. merkit teettävät vaatteista 95% Kiinassa. Nokia vietiin ulkomaille. Laatu on huonontunut, mutta silti kaikesta peritään ns. kotimaisuuslisä. En ostanut Finlaysonia, koska tuotteet eivät olleet kotimaisia. Polkupyörien rungot tehdään ulkomailla ja niistä vain jotkut mallit kootaan Suomessa. Hyvästi Rautaruukin runko, jonka takuu oli jopa 25 vuotta. Osakkeenomistajat saavat toki osinkoja sijoituksistaan, mutta köyhät vain köyhtyvät. Meitä on huijattu kotimaisuuslisillä! Kiinalaiset painavat pitkää päivää samaan aikaan, kun Suomessa koulutetaan mm. työttömiä ompelijoita ja kankaankutojia sekä elektroniikanvalmistajia. Suomessa EI OLE TÖITÄ tällä hetkellä, joka antaisi riittävän toimeentulon! Tässä samalla pallo myös Helkamalle, L-fashion Group Oy:lle, Finlaysonille, Nokialle ja kaikille niille firmoille, joilla oikeasti on vaikutusvaltaa Suomessa! Sitä ennen työttömien ja eläkeläisten tukemista on jatkettava! Se ei ole heidän vikansa, vaan jättifirmojen, jotka teettävät työt mieluummin köyhissä maissa! Sekä Suomen hallituksen, joka on säädöksillään tehnyt yrittämisestä Suomessa suorastaan rikoksen!