Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

astmt30

/ #620 uusi valhevyöry

02.06.2015 10:44

http://yle.fi/uutiset/laake_kansantau tiin_sytytti_oppiriidan_tasmalaake_vai_vaar allinen_hormonihoito/8026440

T3-lääkkeen toimivuudesta ja tarpeellisuudesta haastateltu parantunutta potilasta. Valhepuolta ansiokkaasti edustavat Thyroxin-terroristit Henriksson ja Leipälä. Kuulemma endokrinologiyhdistyksen tilauksesta, käyttäen THL:ää kulissina.

"Ei ole myöskään näyttöä, että kilpirauhasen vajaatoimintaa voitaisiin hoitaa pelkällä T3:lla, sanoo neuvoston pääsihteeri Jaana Leipälä." John Kennedy ja Paul Robinson ovat kansainvälisesti tunnettuja T3-monoterapialla lääkittyjä. Kommentin 579 alemman linkitetyn sivun lopulla on linkki tutkimukseen, jossa verrattiin T4-monoterapiaa ja T3-monoterapiaa:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/artic les/PMC3205882/

"Henriksson sanoo, että T3 voi aiheuttaa vakavia oireita, kun potilaalle tulee kilpirauhasen liikatoimintaa vastaava tila." Satakertaisesti ja vaikeammin hoidettavina näitä oireita aiheuttaa T4, vaatii päivystysvastaanottoa ja rajua lääkitystä. Liikatoiminnan T3-potilaat kyllä tunnistavat. Jopa eräin itse tehdyin seurannoin osaavat ennakoida ja varoa.

Potilaat valitettavasti eivät aina noudata lääkitysohjeita. Syy ei voi olla lääkärin! Suurempi ongelma on valviran ajojahti toimviaa lääkitystä vastaan, joka kirjaimellisestikin on merkinnyt kuolemantuomiota:

Aamuposti -lehden lukijapalstalla netissä: "Juuri kuulin luotettavalta taholta, että ainakin yksi on jo epätoivoissaan tehnyt itsemurhan kun ei saanut reseptiä uusittua. Ymmärrän täysin jos joku ei halua takaisin siihen piinaan millaista elämä on ollut ennen kun on saanut kilpirauhasen vajaatoimintaansa toimivan hoidon. Sitten jos se hoito viedään pois niin joistakin voi aivan hyvin kuolema tuntua paremmalta vaihtoehdolta kuin elämä oireiden kanssa."