Kannabis lailliseksi

Simo Kangas
Espoo

/ #1209 Mitä kovempi kontrollipolitiikka, sitä onnellisempi kansa!

25.04.2009 02:21

Rullalaudat ne vasta vaarallisia ovat. Lapsiparat jäävät koukkuun niihin kauheisiin ja vaarallisiin vimpaimiin! "Skeittaavat" vain päivät pitkät, kaveripiiri muuttuu ja kotona ei enää näy! Mitä?! Ettekö tahdo rullalautoja laittomiksi?? ETTEKÖ VÄLITÄ LAPSISTANNE?! Vankilaan vaan kaikki skeittarit, parempi se kuin että taittavat niskansa!
Vankilaan myös riippuliitäjät!
Vankilaan kalliokiipeilijät!
Vankilaan perhokalastajat (kuinkahan monta heitäkin hukkuu koskeen vuosittain?)

Noh, mitä tässä koetin sanoa: eikö olisi oikein, että ihmiset saavat itse päättää mikä on heille liian vaarallista? Liikaa ihmisiä on vangittu, kiduttettu ja kuollut, jotta meillä olisi tämä "demokraattinen oikeusvaltio". En voi ymmärtää miten kukaan voisi mitenkään pitää kohtuullisena sitä, että täällä luovutetaan valtaa takaisin valtiolle sellaisista syistä kuin pilvenpoltto, nuuska ja kypärättömät polkupyöräilijät.

Mutta politiikan pyörien on pakko pyöriä: mitä jos asiat ovat liian hyvin? Millä silloin pääsee lehtiin ja sieltä eduskuntaan? Tätä kieltoihin rakastunutta kansaa tuntien en yllättyisi, vaikka joku oikeasti pääsisi eduskuntaan lippulaivanaan rullalautojen kieltolaki.

JA MIKÄ SIINÄ ON KUN EI TEILLE NARKKAREILLE RIITÄ VIINA NIINKUIN KAIKILLE MUILLEKKIN! Alkoholi aiheuttaa vain 90% henkirikoksista tässä maassa. Mutta siltihän se on pelkkää leikkiä verrattuna tähän huumeeseen, mikä kannabis se nyt oli, jota ne narkkarit tuolla ruiskuttelee suoneen, siitähän menee ihan sekaisin, näkee hallusinaatioita ja vaikka mitä illuusoita. Illuusiot ne vasta vaarallisia on.

Onkos tänne kukaan postannut muuten vielä tätä The Economistin loistavaa juttua?

Kannabiksen ruiskuttelu suoneen ei muuten ollut oma keksintöni, vaan muistaakseni Ville Itälä tämän "kannabispiikki" sanan aikoinaan kieleemme lanseerasi. Niin kyllähän ne poliitikot nyt tietää mitä ne tekee, eihän niitä lakeja nyt millään arvalla ratkaista?