YLEn mediamaksu

Salo

/ #41 Samoilla linjoilla

27.04.2009 13:25

Ei tuossa ideassa järkeä ole laisinkaan. On se varmasti halpaa, kun laskee sen kuukausimaksuna, mutta televisioluvankin on aiemmin tainnu saada maksaa vaan neljässä osassa. Mikä takaa että mediamaksun saisi maksaa kuukausittain?

Kun tuo nyt menee mediamaksu-nimikkeellä niin on se hullua maksaa esim. netistä kaksi kertaa. Kaikki siitä kuitenki maksaa, on mokkulaa tai kiinteetä laajakaistaa, kuukausittain siitä tulee lasku kuitenkin, ja eikö nettiä sitten voi laskea mediaksi? Helposti kuitenkin näet uutiset yms. juuri netistä. Pointti oli siinä, maksat siitä kaksi kertaa, kuukausittaisen käyttömaksun ja päälle vielä mediamaksu.

Ja mitä omaan talouteen tulee, tv ei toimi, kun ei ole digiboxia, käytössä vain leffoja varten ja radiota ei ole. Vaikka esitys menisi läpi ja tulisi miten maksulliseks tahansa, en maksa. Siinä sitte pistävät ulosottoon ja systeemeihin, mut enhän mä maksa sanomalehtiäkää, kun niitä en tilaa, enkä autoveroa, kun ei ole autoa, miks siis maksaisin jostain mitä en käytä, ja vaikka käyttäisin niin miksi maksaisin kahdesti.