YLEn mediamaksu

Aleksi Sahala

/ #44 Suomalaisesta asenteesta

27.04.2009 19:20

Nyt selvästi päättäjien keskuudessa on noteerattu suomalaisten nöyristelevä asenne, ja sitä on alettu käyttää häikäilemättömästi hyväksi. Ihmiset näyttävät elävän vieläkin kultaista 70-luvun Suomea, jossa "korruptiota ei ollut ja hallitus teki vain ja ainoastaan hyviä päätöksiä"; Jos tälle ei kohta laiteta stoppia, homma riistäytyy lopullisesti käsistä

En näe todellakaan mahdottomana, että mediamaksun jälkeen myös muuut valtion/kaupunkien/kuntien omistamat instituutiot alkavaat periä saataviaan kaikille samansuuruisilla pakkomaksuilla (esim. maksamattomia julkisen liikenteen matkalippuja/tarkastusmaksuja/ulosottovelkoja jne.)

Toivottavasti edes tällä kertaa Suomen kansasta löytyy sen verran järjestäytymishenkeä, että saadaan tarvittaessa suuri mielenosoitus, tai jopa mellakka pystyyn jos tämä roskamaksu meinaa oikeasti lyödä itsensä läpi.

Ehkä täälläkin kansaa aletaan kuuntelemaan, kun tuikataan pari Ylen autoa tuleen ja riehutaan viikon verran. Näin ainakin homma toimii muualla.

Progressiivisena Yle-verona tämä ehdotus olisi vielä jollain tasolla hyväksyttävissä, muttei todellakaan näin. Mielestäni saisivat pärjätä yhdellä TV-kanavalla. Luulisi laadun ylläpidonkin olevan niin helpompaa.