Olli Immonen (PS) erotettava välittömästi tehtävistään

Antti Samuli Haapakoski

/ #165 Kansanedustajan roolissa sanat ovat tekoja

01.08.2015 20:19

Suomessa kansanedustajilla on periaatteessa kaikki valta ja he ovat saaneet valtansa kansalta. Kansanedustajien tulee tiedostaa olevansa esikuvia ja suunnan-näyttäjiä. Kun kansanedustaja ehdottaa tai suosittaa jotain, ovat hänen kannattajansa jo tekemässä sitä. Tämän vuoksi on tärkeää muistuttaa heti alusta alkaen, että jos puhutaan "taistelusta" tai "sodasta" tai "puhdistamisesta", että kyse on nimenomaan rauhanomaisesta toiminnasta.

Olli Immosen virhe oli, että hän tarkensi Facebook-päivityksen rauhanomaisen tarkoituksen vasta päiviä sen jälkeen, kun se oli julkaistu. Tästä syntyi väärinkäsitys ja aivan turhanpäiväistä hässäkkää. Sinänsä taistelusta puhuminen ei ole itselleni mikään ongelma, kyllähän eduskuntavaalitkin ovat "vaalitaistelu".

Itse olen monikulttuurisuuden kannattaja ja kannatan myös maahanmuutosta käytävää yhteiskunnallista keskustelua. Rasistinen kielenkäyttö ja toiminta ei kuitenkaan ole hyväksyttävää missään olosuhteissa.

Hengen aseilla käytävä taistelu vie koko kansakunnan kohti parempaa ymmärrystä.