Vastustamme Saloon kaavailtavaa vastaanottokeskusta.

/ #67 Nyt riittää!

19.08.2015 10:16

Heti , kun tänne tuodaan apua tarvitsevia lapsia pois tuolta sota-alueilta, hyväksyn vastaanotto keskuksen, Mutta niin kauan kun tänne tulee "nuoria miehiä" turvaan , ruokimme vain lapsisotilaiden käyttöä!!

Missä maissa on lapsisotilaita?

Viime vuosina lapsisotilaita on käytetty esimerkiksi Syyriassa, Afganistanissa, Somaliassa, useissa Keski-Afrikan valtioissa, Burmassa, Kolumbiassa ja Filippiineillä. YK:n pääsihteeri julkaisee vuosittain raportin, jossa listataan maat ja aseelliset ryhmät, jotka käyttävät lapsisotilaita.

Miksi lapsi lähtee sotaan?

Osa lapsisotilaista on siepattu kodeistaan ja pakotettu liittymään armeijaan, mutta moni on liittynyt itse. Näennäisen vapaaehtoisuuden taustalla on sosiaalisia ja taloudellisia syitä. Joskus armeijaan liittyminen on ainut vaihtoehto selviytyä ja saada ruokaa, eikä lapsi usein ymmärrä, millaisia seurauksia päätöksellä on.

Turvapaikanhakijat:

Suomeen tänä vuonna tulleista turvapaikanhakijoista 78 prosenttia on ollut miehiä, uutisoi Helsingin Sanomat.

Lisäksi Lehtisen mukaan nuoret miehet kohtaavat konfliktialueilla erilaisia riskejä kuin muut väestönosat. Heitä saatetaan esimerkiksi pakottaa liittymään johonkin aseelliseen ryhmittymään tai heitä saatetaan pitää jonkin sotajoukon jäseninä.