Joukkovoima hallituspolitiikkaa vastaan!

Vieras

/ #175

20.08.2015 23:52

Leikkaukset joita hallitus haluaa kohdistuvat vain köyhiin tai puolustuskyvyttömämpiin ihmisiin. Varakkaita pitäisi verottaa enemmän tämän sijaan. Lisäksi jos tulevaisuutta todella pitkällä tähtäimellä ajattelee, niin lapsiin pitäisi sijoittaa eniten. Mitä parempi heidän on olla, mitä paremmin autettu, tuettu, kasvatettu, sitä parempi kansalainen ja ihminen hänestä tulee. Ja tästä tulevat suuret säästöt. Eli vähemmän sairauksia, enemmän jaksamista, vähemmän väkivaltaa, vähemmän kiusaamista. Keinoja hyvin elämiseen löytyy muistakin kuin esim. alkoholista tai huumeista. Tästä kaikesta hyötyvät tavalliset ihmiset, niin rikkaat kuin köyhätkin. Ja mikä politiikan kannalta tärkeintä siitä hyötyy valtio. Muistaakseni yksi sairaalapäivä tai huumevieroituspäivä maksaa ainakin 500 euroa valtiolle per päivä. Lisäksi jos työpäivää lyhennettäisiin jaksaisivat isät ja äidit töiden jälkeen huolehtia lapsistaan, eivätkä huutaisi heille kotona vain siksi että ovat väsyneitä. Ja sitten vielä kasvihuoneilmiö. Mitä sille on tehty. Jo 70-luvulla siitä on ollut puhetta. Mitä päättäjät oikein ajattelevat. Ilman ilmaa emme voi hengittää vaan kuolemme. Eikö pitäisi vähän miettiä, mikä on ensisijaista. Lisäksi kun tiedossa oli että esim. merivesi nousee jos emme tee mitään, niin eikö todellakaan päättäjien mielessä ole käynyt kuinka kalliiksi monien miljoonakaupunkienkin suojeleminen tällöin maksaisi. Eli peräänkuulutan sitä että tehtäisiin asiat tärkeysjärjestyksessä. Ja nimenomaan pystyttäisiin suunnittelemaan asioita pitkällä tähtäimellä kaikkien hyödyksi eikä vain esim. politiikassa ajateltaisi vain sitä omaa vaalikautta.