Suora raitiovaunuyhteys Länsi-Pasilasta keskustaan säilytettävä

Tuiskusa ja pakkasessa kulkeva

/ #98

28.08.2015 21:06

Asun Länsi-Pasilassa  Palkkatilankadulla ihan Keskuspuiston laidassa. Täältä on ollut viiden minuutin kävely raitiovaunun 7 pysäkille ja raitiovaunumatka oli sopivin ja nopein reitti työpaikalleni. Käytin siis raitiovaunua 7 A/B aamuin illoin mennäkseni töihin. Töihin on päästävä olipa sää mikä tahansa. Varsinkin talvella Palkkatilankadun tästä päästä, mikä on Keskuspuiston laidalla, kävelyreitti pysäkille oli nimenomaan lumessa ja aika usein tuulessa ja tuiskussa myös tarpomista ja tietenkin aamuisin myös melko pimeässä.  Kyllä sitä aina toivoi, että ratikka kulkisi aikataulussaan, ettei tarvitsisi enää pysäkillä värjötellä, jos sää oli kylmä ja huono. Ratikkalinjan 7 poistamisella se tarpominen pitenisi huomattavasti ja sääolosuhteiden armoille joutuminen lisääntyisi. Hirvittää ihan ajatella tosiaan, miten vanhukset siitä selviytyisivät, he jotka asuvat täällä Keskuspuiston laidassa. Täältä kävely sinne jonnekin tulevan Triplan viereiselle pysäkille tulee viemään tuplasti sen ajan, minkä ennen vei kävely pysäkille Pasilanraitiolla! Talvella kävelyaika on vielä hieman kesäaikaa pitempi. Eli kaupunkisuunnittelijat/ HSL / mikä taho tästä onkaan vastuussa on nyt tällä "uudistuksellaan" (hirveän huono sana tässä yhteydessä, ei se meille uudistus ole vaan pahennus!) pakottamassa länsipasilalaisia sietämään - erityisesti siis talven ja jo syksynkin aikana - rajujakin säitä, pakkasta, tuulta ja sadetta, tuiskua, pitempään kuin ketään muuta HSL:n raitiovaunulinjaston vaikutuspiirissä asuvia. -Kyllä näkee selvästi, että suunnittelijat eivät ole kokeilleet itse kävellä täällä Länsi-Pasilassa talvella eivätkä ole tarkastelleet olosuhteita eri vuorokauden aikoina ja eri säätiloissa itse kävellen ja odottaen sitä raitiovaunua. Ovatko kokeilleet niitäkään vaihtoja linjalta toiselle täysiä kauppakasseja kantaen esim. ruuhka-aikana? Summa summarum, raitiovaunun 7 linjan poistaminen on NAURETTAVA HUONONNUS eikä tule kysymykseen: minä vastustan sitä ehdottomasti.