Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

/ #1225 Kyllä on tasapuolista ja viisasta

11.09.2015 18:24

Se vasta onkin tasapuolista, että "herrat" saavat porskuttaa korkeilla palkoilla ja ilman sairaskarenssia. Lisäksi jos ens kierroksella loppuukin työt niin ei muuta kuin hakemaan sopeutumisrahaa ja eläkerahaa! Missä tavallisen työläisen sopeutumisraha? "Herrojen" palkat, edut ja lomat pitäisi suhteuttaa uudelleen ja sitä kautta valtion johdon esimerkillä voitaisiin paremmin niellä joitain heikennyksiä työläisenkin näkökulmasta paremmin.Johdon pitäisi näyttää mallia ja yhden viikon lomautus ei tunnu riittävältä vaan naurettavalta vitsiltä!

Itse saan tällä hetkellä hyvää palkkaa, mutta puolison pitkäaikaistyöttömyyden vieläkin jatkuessa ei minulla olisi varaa sairastaa sitä yhtäkään päivää eli pitäisi todellakin mennä vaikka sen oksennusämpärin kanssa töihin! Onnea vaan työkavereille avokonttorissa, jos näin kävisi! "Yleishallintoa" vaan koko päivä omalla työpisteellä kun töitä ei pysty tekemään eikä kotiinkaan voi jäädä. Tarjoaako työnantaja desinfiointitarvikkeita työpisteelle, kun sairastelu hellittää vai aloitetaanko siitä sitten sairauskierre? Itse en haluaisi törmätä sairaaseen poliisiin/lääkäriin/bussikuskiin/kaupankassaan jne. Mitä sitten kun sairas bussikuski ajaa vakavan kolarin tai sairaalle poliisille käy huonosti? Entä kun päivystävä lääkäri/hoitaja onkin kipeä? Entä kun lastentarhassa on kaikki kipeitä lapsista hoitajiin? Entä jos lapsille käy tuon vuoksi jotain?