Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

Vieras

/ #1454

14.09.2015 14:32

Sairaus on jo sinällään kamalaa ja tulee kalliiksi. Monilla aloilla sairastelu aiheutuu juuri työoloista tai tartuntataudeista. Itse olen pienipalkkainen perhepäivähoitaja ja työssäni ikävintä on se, että pienet lapset sairastavat paljon ja tartuttavat myös todella usein hoitajansa, sekä hoitajan puolison, ja perheen lapset. Usein kulkee vatsatautia ja oksennusta on matoilla ja sänkyillä, ripulikakat on tullut läpi jne.ja niitä siivotessa saat helposti tartunnan. Ja sitten et saisi edes palkkaa sairastuessasi, ja puolisosi samoin sairastuisi, ja jäisi palkatta. Usein joudut vielä siivoamaan sotkut vapaa aikana.

Mutta yleinen mielipide sanookin, ettei insinööri ole sosiaalinen, joten politiikkassa se näkyy.
Insinööri ajattelee matemaattisesti tekemällä laskennallisia kaavoja, mikä sopii insinöörin työhön, muttei kokonaisen kansakunnan johtamiseen, sillä se ei mene laskelmien mukaan, vaan siihen vaikuttaa monet seikat, joista vähäisin ei ole inhimillisyys.
Ostovoimaa ei saisi heikentää pieni, eikä keskituloisilta, sairailta ja työttömiltä, sillä sen seurauksena talous entisestään heikkenee.
Vaikuttaa myös, että Sipilällä oli visio jo entuudestaan yrityspomon ajoilta, jolloin häntä harmitti ihmisten lomat, työaika, palkka, sairastelut, ja olisihan se ollut mukavaa ""pakottaa"" työttömät.vastikkeelliseen työhön minipalkalla. Hallituksessa on liikaa näitä ennestäänkin hyvä palkkaisia ja varsinkin entisiä yrittäjiä ja heitä joilla on yritys suku tausta.
Stubbilla voi taas olla kokonaisuuksien hallinnassa ongelmia ja ongelmien ratkaisussa, kunsekään ei ole hyvä jos kirjoittaa lyhestä matikasta A:n.
Joten ei ihme jos noin hölmöä toimintaa hallituksessa, joka jakaisi kansaa kahtia ja talous kääntyisi vieläkin huonompaan suuntaan.
Miksei puhuta totuuksista ja kilpailukyvyn oikeista heikennyksistä ja taloustilanteen heikennemisten taustoista mm Venäjä pakotteet ja veropakolaisten maasta muutto,veroparatiisit ja ahneus.