Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

kalossi

/ #1481

15.09.2015 07:53

Vaihtoehtoja Sipilän leikkauksille kyllä löytyy. Yksi on verotus, joka kohtelee jotakuinkin tasapuolisesti kansalaisia. Pienituloisten osalta voidaan tehdä ansiotulon osalta pieni tarkennus, jolloin se antaa sinne alapäähän pientä helotusta. Eliitti tavaroille voidaan laittaa lisä vero, esimerkiksi öky autoille ja veneille, 50.000 euroa voisi olla raja. Samoin kolmen tai useamman asunnon omistajille pieni veron korotus. Lapsilistä voisi poistaa subjektiivisenb oikeuden ja antaa se tarvitsijoille, verotulot ja vähennykset on siinä helppo raja katsoa. Raja voisi alkaa tulojen mukaan perheen osalta 100.000 eurosta netto. Kirkollisveron voisi poistaa yrityksiltä kokonaan, se toisi sinne pientä säästöä. Puoluetuista voisi säästää 10-20%, teksisi n. 10 miljoonaa säästöä. Venäjälle annettavat avustukset pois, säästö 10-20 miljoonaa. Eliittiurheilulta avustukset pois, yritykset ponsoroikoot, jos tahtovat. 15 minuuttia työaikaa lisää päivässä, olisi hyvä vaihto ehto, lisäisi työpanosta. Eduskunta 100 jäseniseksi, riittäisi hyvin. Yksi avustaja per/edustaja. Tuossa näin akuksi toimia, katsotaan sitten lisää jos ei riitä.