YLEn mediamaksu

Turku

/ #107

01.10.2009 15:08

Kymmenet kansanedustajat vastustavat mediamaksua:

"Alma Median lehtien kyselyyn vastanneista kansanedustajista jopa puolet vastusti Yle-maksua."

"Moni maksun vastustajista tai kantaansa pohtiva toivoi, että maksua porrastettaisiin tulojen mukaan tai että osa voitaisiin vapauttaa siitä."

Mutta hallitus ei kansanedustajien, saati sitten kansan, tahdosta piittaa. Hallitus on päättänyt, että maksu otetaan käyttöön vuonna 2012. Maksun suuruus selviää myöhemmin.

"Työryhmä puhui siis noin 175 euron suuruisesta maksusta. Yleisradion hallintoneuvosto puolestaan katsoi, että maksun suuruudeksi sopisi 199 euroa."

"Elokuussa Sanomalehtien liitto julkisti teettämänsä mielipidetutkimuksen, jossa vastaajat torjuivat mediamaksun. Yleisradion pääjohtaja Mikael Jungner sekä kulttuuriministeri Stefan Wallin (r) arvostelivat tutkimusta puolueelliseksi. Wallin myös katsoi, että mediamaksu voisi olla enemmänkin kuin Yleisradion hallintoneuvoston esittämä 199 euroa."

Tällaista tänään. Henkivero tulee kovaa vauhtia, melkein vaikuttaa siltä, että hallitus yrittää väkisin saada kansalaisia suuttumaan.