Kannabis lailliseksi

Himalaja

/ #1374

21.10.2009 20:01

"Mitkään huumeet eivät ole tarpeellisia"

Ehkä ei, mutta se ei ole silti riittävä peruste kieltämiseen.

"liikaa jo näitä narkomaaneja, ja mitäpä vielä jos kannabis laillistettaisiin?"

Narkomaaniksi luokitellaan henkilö, joka on riippuvainen huumausaineesta. Kuten yleisesti on tiedossa, kannabis aiheuttaa lähinnä lievää psyykkistä riippuvuutta. Täten narkomaanien määrässä tuskin sen suurempia muutoksia tapahtuisi, mutta pitää myös ottaa huomioon se, että kannabiksen laillistaminen (ts. dekriminalisointi) ei ole lisännyt sen käyttöä mainittavasti maissa, joissa asiaa on tukittu.

"Kannabis on huume, siinä missä muutkin päihteet"

Kaikkia päihteitä pitäisi käsitellä omanlaisenaan.

"eikä sen vaikutusta kuulu vähätellä vaikka siinä yliannostus tulisinkin ''vasta kilojen ottona''"

Vähätellä ei tietenkään pidä, siinä olen samaa mieltä. Tärkeintä olisikin kertoa faktat neutraalisti, ilman dis- ja misinformaatiota.
Ja no, se että et pysty itseäsi kannabiksella tappamaan on jo merkittävä peruste, vaikkei se tietenkään yksin riitä.

"Ennen pitkää siitä jotain pahaa tapahtuisi"

Eli et siis itsekkään tiedä mitä tämä "paha" on? Se että sinusta tuntuu siltä, että jotain pahaa tulee tapahtumaan on jo melkoisen huono argumentti.
Tottakai laillistamisesta seuraisi omat haittansa, mutta jos pyrimme haittojen minimointiin, on dekriminalisointi siihen ainoa oikea tapa.