Itsensä työllistävien työttömyysturvaa ei saa heikentää!

Vieras

/ #558

12.12.2015 12:00

Onhan tämä itsensä työllistävien asema ollut aina ihan uhkayritys. Ja yrityksiksi monen mikroyrittäjyys on jäänyt . Nyt sitten halutaan lopettaa kyseinen pienimuotoinen yrittääjyys kokonaan .Itsensä työllistävän ja 1-2 perheenjäsenen miroyrittäjyydestä mitään ymmärtämättömät näyttävät kykenevän torppaamaan kyseiset yritykset monttuun käsittämättömin säätelyin ja epärealistisin rokotuksin . Niistä montuista pienet ihmiset eivät koskaan enää uskalla nousta . Kuka heille sitten työpaikkoja luo joiden perään nyt muka huudellaan .Pienimuotoisessa yrittäjyydessä on aina ensimmäisenä oltu lailla määräämässä kaikenlaisia maksuja ja epärealistisia sääntöjä ennen ensimmäistäkään voitollista kautta. Koittakaa keksiä edes muutaman vuoden pilottiprojekti tähän maahan jolloin tämäkin ikuisuuskysymys saisi virallisen statuksen .Silloin itsensä työllistäjät ja mikroyrityksiä perustavat voivat saada liikeideansa vihdoinkin oikeudenmukaiseen seurantaan josta kaikki voivat oppia ja jopa kaikki jotka haluavat voivat saada työnsä kannattavaksi. Kuinka valtava määrä ihmisiä poistuisi luukulta mikäli olisi realistiset onnistumisen mahdollisuudet työllistää itsensä. Eikö kukaan päättäjä ymmärrä ettei kaikki voi työllistyä sellaisiin ammatteihin joissa on varma työpaikka ja työttömyysturva koko elämäksi ! Kenenkähän mandaatti se olisi luoda ihmisille mahdollisuuksia tässä kysymyksessä?