Kannabis lailliseksi

Kimmo Tamminen

/ #1554 Tämä oli kuuma päivä

15.01.2010 23:02

Suomen kannabisyhdistyksen verkkosivujen blogi toimii "epävirallisena" SKY:n tiedoituskanavana kulissien takaa rajoittumatta kuitenkaan vain siihen. Yleisiä ja ajankohtaisia Kannabisaiheisia kirjoituksia yhdistyksen aktiiveilta.

Juusu Alasuutari on ainoa kyseisellä blogilla julkaissut nimi. Tämän päiväisellä Helsingin Sanomien Viherpeukku-firman rikostutkimusta ja kannabiskeskustelua koskevalla viestiketjulla sama nimi julkaisi:
”Ryhdy puutarhatontuksi!
Juuso Alasuutari | 15.1.2010 14:30

Kasvatan kannabista itselleni lääkkeeksi ja rentoutumiseen (joskin jälkimmäinen lukeutuu sekin kannabiksen lääkinnällisiin ominaisuuksiin).

Olen joutunut sekä 2008 että 2009 poliisin ratsian kohteeksi, ja ainakin 2008 oli syynä asiointi kyseisessä puutarhaliikkeessä. Tuolloin poliisin siviiliauto pysäytti minut kotimatkalla ilman mitään liikennekäyttäytymiseen liittyvää muodollistakaan syytä, ja tuloksena oli kotietsintä.

Poliisin toiminnan vaikutus kannabiksenkäyttööni on ollut olematon, enkä ole ystäväpiirissänikään koskaan havainnut käytön vähenemistä sen seurauksena. Sen sijaan rikollisliigojen maahantuoman hasiksen kysyntä on kotikaupungissani tilapäisesti lisääntynyt kotikasvattajien ratsioiden seurauksena.

Mitä kauemmin katselen huumepoliisin toiminnan jälkiä sitä selvemmäksi mielestäni käy, että heidän intresseihinsä kuuluu suojella maahantuontiliigojen markkinaosuuksia. Miten muutenkaan pitäisi tulkita sitä tosiasiaa, että ihka aidolta huumekauppiaalta pilven ostaminen on poliisin ansiosta kuluttajalle turvallisempaa kuin laillisessa liikeyrityksessä asioiminen? Onko poliisin "vinkkimieskulttuuri" karannut käsistä, vai vastaanottavatko korkea-arvoiset tutkijat jopa lahjuksia?

Nykyisen, kansalaisia epätasa-arvoistavan ja syrjäyttävän politiikan vallitessa olen ottanut asiakseni avustaa omaa tuttavapiiriäni puutarha-asioissa. Suunnittelen ja autan järjestelmien rakentamisessa ja toimitan mahdollisuuksien mukaan puutarhoihin pistokkaita ja siemeniä. Olen siis aktiivisesti edistänyt huumausainerikoksia, aion tehdä niin jatkossakin, ja kehotan kaikkia muitakin täysi-ikäisiä kannabiksenkäyttäjiä toimimaan samoin.

(PS: Puutarhoja rakentaessani valtaosa hankinnoista on peräisin Prismasta, Bauhausista, K-Raudasta, apteekista ja muista vastaavista kaupoista. Ja netistähän saa lopuksi vielä tilattua kaiken puuttumaan.”
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Rohkeudessaan ihailtavaa, mutta laittomana moitittavaa toimintaa. Jutuissa vaan haisee se, etteivät aineista riippuvaiset koskaan halua rikosliigojen maahantuomien huumeiden loppuvan. Rahasiivuun vaan tahdotaan päästä osille.
Alasuutarin tekemä rikokseen yllyttäminen ei edistä mitenkään kannabisyhdistyksen peräänkuuluttamaa järkevämpää päihdepolitiikkaa. Ihmettelenkin miksi kannabisyhdistys ei ole jo ottanut asiaan mitään kantaa. Onko kannabisyhdistyksen kanta Alasuutarin kanta?