16-vuotiaan tytön raiskanneen poliisin kuva ja nimi julkisuuteen

/ #12

25.02.2010 11:50

Jaakko Mäelle:

Jos väitöksesi oikeusjärjestelmästä pitää paikkaansa, on adressi turha. Mikäli oikeusjärjestelmä pitää aina poliisin puolta pitää se myös sen puolta vaikka mikä adressi sitä vastustaisi. Tuo oli pointtini.

Ja tuosta jutusta:

Poliisikortin esittäminen ei suoraan mielestäni ole virka-aseman väärinkäyttöä. Tässä juuri meinaan sitä että vaikka esitit noita faktoja jutusta niin silti on paljon mitä emme tiedä: vaikka tuo kaikki oletettaisiin faktaksi niin on vähän vaikea sanoa että käyttikö poliisi hyväkseen poliisin käskyvaltaa (joka olisi virka-aseman väärinkäyttöä), vai poliisin imagoa luotettavana ihmisenä (jota ei voi laskea laittomaksi). Nuo muut mainitsemasi syytteet nyt kuulostavat järkeviltä, paitsi alkoholin välittämisen sijaan tuo voi olla alkoholin anniskelua (luin jossain kohtaa alkoholilakia yrittäen saada selvää saako yli 18 mutta alle 20-vuotiaalle tarjota vahvoja alkoholijuomia; laissa sanottiin että ei saa välittää mutta saa anniskella; tuota eroa vaan ei mitenkään oikein selvennetty).