Suomen Koirankasvattajat ry:n vetoomus ja adressi Suomen Kennelliitto ry:n jalostusstrategiaesitystä

Inkeri Kangasvuo
Inari

/ #44 ilmoittaudun ;)

07.03.2010 23:41

"Muistakaa seuraava. Kukaan yli viisi sukupolvea kasvattanut ja uusia tuonteja tuonut tai todella käytännössä geneettistä monimuotoisuutta jossakin rodussa luonut kasvattaja, ei ole minulle ainakaan toistaiseksi ilmoittautunut strategian kannattajaksi. He näkevät ohjelman läpi heti. Siitä loistaa kokemattomuus ja ajattelemattomuus."

En ole kasvattanut kuin noin 10% siitä, mitä Juha, mutta olen kyllä kasvattanut viisi polvea :). Minulle tämä on harrastus ei ammatti. Pentueita ei synny edes joka vuosi. Ilmoittaudun kuitenkin strategiarungon kannattajaksi - perusajatus on oikea, nyt hiomaan sanamuotoja ja yksityiskohtia. Siihenhän lausuntokierroksella pyritään. Millä perusteella siitä Juha loistaa kokemattomuus ja ajattelemattomuus? Korkeintaan siitä voi huomata, että koiranjalostuksessa on korjattavia asioita niin paljon, että on mahdotonta saada kasvattajat/omistajat nielemään näin suurta palaa kerralla.