Dieselistä polttoaineena on luovuttava

Adressin tekijä

/ #18 Kalle Virtaselle

13.03.2010 11:12

Mitäpä jos ensin laittaisit ne omat aivosi raksuttamaan edes sen verran että kykenisit lukemaan addressin jota kommentoit? Kysymäsi hiukkassuodatin on mainittu addressin tekstissä(kin). Käypäs jonkun kaupan lastauslaiturilla kysymässä niiltä tavaraa tuovilta rekkakuskeilta, onko niiden rekoissa moista suodatinta. Sitä kun ei ole suurimmassa osassa dieselhenkilöautoistakaan (joista tässä addressissa ensisijaisesti on kyse!!), ja niissä joissa on, tulee silti nanohiukkasia ja typenoksideja jne. Dieselautot saastuttaa enemmän kuin bensa-autot, jos et edes tätä faktaa kykene myöntämään, niin sääliksi käy.

Ja postilla oli aikoinaan yli 60 sähköautoa ja sitten 200 sähköpyörää
ja vuonna 2006 Posti hankki maakaasuauton
joten kyllä se posti kulkee muutenkin kuin dieselautolla. Ja öljy loppuu muutamassa vuosikymmenessä, millä luulet autojen liikkuvan esim vuonna 2050 tai vuonna 2100? Ihan varmasti jollain muulla kuin dieselillä. Sähköautojen ja maakaasuautojen lisäksi on etanoli, jolla on jo pitkät perinteet varsinkin Brasiliassa. Sen sijaan väittämästäsi elämän tuhoamisesta ei näy mitään merkkejä. Joten googlaa vaan ihan itse.

Kannattaa siis ENNEN kommentointia
1. lukea addressi
2. katsoa siinä olevat linkit
3. lukea aikaisemmat kommentit
4. katsoa kommentteissa olevat linkit
5. tarkistaa ne "faktat", joita aikoo itse esittää, esim sillä mainitsemallasi googlaamisella.