Rekisteröikää Lapsiin Sekaantuneet ja Siitä Tuomitut Pedofiilit Suomessa

/ #21 Huomioita Majalinille

20.03.2010 13:09

Hyvä Heikki Majalin,
kahville en lähde, koska Kotka on vähän kaukana, mutta jos aiot päätyä keskustelemaan aiheesta jonkun kanssa, huomioi ystävällisesti seuraava:

- Pedofilia ei ole rikos. Lapsiin sekaantuminen on. Nämä kaksi ovat eri asiaa.
- Pedofilialla tarkoitetaan nimenomaan lapsiin (ei esim. varhaisteineihin) kohdistuvaa seksuaalista kiinnostusta/halua
- Monesta tulee pedofiili seurauksena siitä, että häntä on lapsena hyväksikäytetty seksuaalisesti
- Lapsiin sekaantuminen on iljettävä rikos. Monet väkivaltarikokset ovat hyvin iljettäviä. Siitä huolimatta ihmisoikeuksien pitää koskea joka ainoaa ihmistä: - ihminen syntyy ihmisenä ja kuolee ihmisenä. Kuinka suurta vihaa ja inhoa tunnenkin, tiedän kuitenkin, kuinka ihminen hajoaa tai voi olla rikki jo syntymästään tai kuinka hän kasvaa ympäristössä, joka vääristää tai suoristaa häntä. Hedelmistään puu tunnetaan - mutta kun se puukin on lopulta yksi hedelmistä. Mitkä ovat ne perusteet, joilla siihen kohdistetaan toimenpiteitä? Kosto? Ketä kohtaan? Joidenkuiden muiden suojelu? Paljon parempi. Pelko? Huonoin kaikista.

Se, kuka tekee, mitä tekee, miksi tekee, miten tehdään ja kuinka se vaikuttaa kokonaisuuteen ja mikä on toiminnan ideologinen perusta on aina huomioitava mielipiteenmuodostuksessaan, muuten päätyy väistämättä tilanteeseen, jossa vaatii rakentamaan maailmaa, jollaista ei oikeasti halua.