Kiimingin Ylikylän lähikoulun säilyttämisen puolesta

Vieras

/ #7

25.01.2016 18:16

Kiimingin Ylikylän lähikoulun alueella asuu iso määrä lapsiperheitä, joille lähikoulun säilyminen on erittäin tärkeä asia. Ensi syksynä ensimmäiselle luokalle tulevia koululaisia on Ylikylän lähikoulun alueella kolmattakymnentä. On eriarvoistavaa mikäli näin suurelta joukolta vietäisiin erinomainen lähikoulu pois. On myös turvallisuuskysymys että pienet alakoululaiset saavat kulkea kouluun, joka sijaitsee lähellä heidän kotejansa. Heidän vanhemmat sisarukset ovat käyneet ja käyvät samaa koulua, joka sekin helpottaa pienen koululaisen koulunaloitusta. Ylikylän koulu on ollut tuttu ja turvallinen lähikoulu alueellamme jo pitkän aikaa, ja vetoamme teihin arvoisat päättäjät että tämä lähikoulu saa jatkaa toimintaansa ykkösluokalta vähintään viidenteen tai kuudenteen luokkaan saakka tästä eteenpäinkin. Pienten koululaisten kuljettaminen muihin kouluihin toisi lisäkuluja ja aiheuttaisi hyvin pitkiä koulupäiviä pienille koululaisille.