Kiimingin Ylikylän lähikoulun säilyttämisen puolesta

06.12.2015 21:56

allekirjoitin adressin, koska olen opiskellut koko ala-asteeni kyseisessä koulussa. Siirtyessäni yläasteelle, huomasin kuinka oppimisympäristö muuttui ja opiskelusta tuli yhä hankalempaa. Oli mukava opiskella rauhallisessa koulussac,ylikylässä, jossa mukavat opettajat sekä siellä kaikki tunsivat toisensa.

08.12.2015 10:44

Ylikylän koulun väljässä pihapiirissä on hyvät valmiit urheilumahdollisuudet. Ei tarvitse uhrata aikaa siirtymisiin. Välitunnilla saa hengittää raikasta ilmaa, eikä pakokaasua.
Kaikki tutkimukset osoittavat, että pienryhmissä opetus on tehokkainta. Miksi pilata paras systeemi? Vastatkoon ken voi.

10.12.2015 11:33

Olen itsekkin käynyt ala-asteen kyseisessä koulussa, tätä koulua ei saa lopettaa. Mielestäni tämä koulu Kiiminkiin ja ylikylään!

10.12.2015 13:41

koska haluan että kyläkoulut säilyisi, ja lapsia on ylikylässäkin. ei kaikkia tarvitse kiimingin kunnan lopettaa vaikka se ouluun on mennytkin , kasvava kunta jotakin pitää säilyttää. ylikylän koulu on toiminut vuosikaudet kouluna ja hyvä niin

24.01.2016 19:30

Muutimme ylikylälle, koulun tilanne piti olla vakaa. Sopuisa, lapsiystävällinen lähikoulu.
vieras

25.01.2016 07:13

ensin tyhjennetään koulu suomalaislapsista ja sitten otetaan tilalle arabiraiskaajia.

25.01.2016 18:16

Kiimingin Ylikylän lähikoulun alueella asuu iso määrä lapsiperheitä, joille lähikoulun säilyminen on erittäin tärkeä asia. Ensi syksynä ensimmäiselle luokalle tulevia koululaisia on Ylikylän lähikoulun alueella kolmattakymnentä. On eriarvoistavaa mikäli näin suurelta joukolta vietäisiin erinomainen lähikoulu pois. On myös turvallisuuskysymys että pienet alakoululaiset saavat kulkea kouluun, joka sijaitsee lähellä heidän kotejansa. Heidän vanhemmat sisarukset ovat käyneet ja käyvät samaa koulua, joka sekin helpottaa pienen koululaisen koulunaloitusta. Ylikylän koulu on ollut tuttu ja turvallinen lähikoulu alueellamme jo pitkän aikaa, ja vetoamme teihin arvoisat päättäjät että tämä lähikoulu saa jatkaa toimintaansa ykkösluokalta vähintään viidenteen tai kuudenteen luokkaan saakka tästä eteenpäinkin. Pienten koululaisten kuljettaminen muihin kouluihin toisi lisäkuluja ja aiheuttaisi hyvin pitkiä koulupäiviä pienille koululaisille.