SÄHKÖN SIIRTOHINTAA JA MUITA SIVUKULUJA ON ALENNETTAVA !

JotainRajaa!

/ #191 Sähköfirmat tekevät jättivoittoja, siirrytään puulämmitykseen - siinä vastauksemme firmoille

25.01.2016 21:48

Ei senttiäkään enää lisää sähkölaskuihin. Juuri tuli minullekin mökkisähkön lasku 3 kuukaudelta, yli 200 €! Meillä pieni lämpöeristetty 45 neliön mökki, ilmalämpöpumpulla lämmitetään sekä puilla. Ja tämä lasku on loka-marras-joulukuulta, milloin en siellä ole paljoa edes ollut. Ylläpitolämpöä on pidetty jotain +7-8 C-asteessa, mutta ei sekään selitä noin suurta summaa. Mökkimme on rakennettu alunperin talvilämpimäksi omakotitaloksi 80-luvulla. - Olen juuri huomenna soittamassa sähköfirmaan ja saavat selvittää, mistä tuo summa oikein tulee. Aion myös kilpailuttaa sähkön.

Jos hinnat eivät tule alas, niin pystyn kyllä pärjäämään puulämmitykselläkin ja ruokakin valmistuu tarpeen tullen puilla. Koska firmamme perii vielä kaiken lisäksi typeriä perusmaksujaan, voi koko sopimuksen irtisanoa saman tien. Samaa suosittelen kaikille, joilla sellaiseen mahdollisuus. Myös omat aurinkopaneelit tulee tässä pian hankintaan eli eiköhän noista kiskureista irti päästä.