Raiskauksille kovempi tuomio!

Lina Lang

/ #178 Pakko kommentoida

07.04.2010 13:43

Valitettavan suurella osalla täällä on ihme asenteita asiaa kohtaan.
Itse voin, raiskauksenkin kokeneena yhtyä täysin Joni Talvisen listaan pahemmista asioista kuin raiskaus. Siis oikeasti ihmiset, ette voi olla tosissanne kun väitätte mieluumin kuolevanne tai menettävänne elämänne suurimman rakkauden (jota myös elämän tarkoituksena pidetään...) kuin joutuvanne raiskatuksi.

Mitäs sitten kun teidät on murhattu, ei ole enää edes _mahdollisuutta_ onnellisiin hetkiin tai mihinkään muuhunkaan hyvään. Raiskatuilla tämä mahdollisuus kuitenkin on, ja veikkaisinpa että lähes kaikki raiskatut toipuvat, ainakin jossain määrin ja jossain vaiheessa. Ainakin jos itse aktiivisesti hakee apua ja tekee henkistä työtä ylitsepääsemisen puolesta.

Tuntisin itseni muuten aika hiton itsekkääksi, jos mieluumin antaisin lapseni kuolla kuin tulla raiskatuksi. Teidän kohdalla sanontaa `kuolla toisen puolseta` ei kaiketi voisi käyttää missään tilanteessa, jos ette olisi valmis edes kokemaan hetken henkistä ja/tai fyysistä väkivaltaa lapsenne takia.

Ehkä olen vain elämässä enemmän kokenut kuin te, en tiedä, mutta itse olen päässyt melko mutkattomasti yli raiskauksesta. Pahempiakin tapauksia on tapahtunut, kuten vanhempien itsemurhayritykset, henkinen ja fyysinen perheväkivalta jne.

Ja te, joiden mielestä kaikista raiskauksista tulisi antaa sama tuomio:
haluatte siis antaa raiskaajalle mahdollisuuden raiskauksen lisäksi vielä potkia uhria päähän ja polttaa tämän kehoon palovammoja ilman pelkoa kovemmasta tuomiosta?