VR:N RAIDELIIKENTEEN SUPISTUKSET LAHTI-RIIHIMÄKI 27.3. ALKAEN

Vieras

/ #176 Sama juttu Lahti-Kouvola välillä

10.02.2016 14:31

Juuri Riihimäki-Lahti -välin heikennykset eivät kosketa minua henkilökohtaisesti. Allekirjoitan adressin joka tapauksessa, sillä muutoksissa ei ole mitään järkeä. Mahdolliset vuorovälin heikennykset tulisi kohdistaa keskipäivään, jolloin niistä olisi haittaa mahdollisimman harvoille. Aamulla ja 15-18 aikoihin on päästävä kulkemaan.

Samanlaisia muutoksia on tehty myös Lahti-Kouvola -junaliikenteeseen. Kaksi ensimmäistä junavuoroa on ilmoitettu lakkautettavaksi kokonaan ja ensimmäinen juna Lahdesta lähtee 7.45, sillä ei ehdi Kouvolaan kahdeksaksi töihin. Olen siis liikenneministeriön toimesta pakotettu ostamaan auton tai jäämään työttömäksi.

Paitsi varsinaiset muutokset, myös niistä tiedottaminen on ollut mielestäni välttävää. Näin isoja muutoksia ei voida tuoda julkisuuteen kuukauden parin varoitusajalla. Ihmisille pitäisi antaa enemmän aikaa varautua. Ellei tarkoituksena ollutkin aiheuttaa ruuhkaa autokauppaan ;)