Itsensä työllistävien työttömyysturvaa ei saa heikentää!

Vieras

/ #677

24.02.2016 09:07

Jari Lindtrömiltä on kysytty kirjallista kantaa ohjeistuksesta itsensä työllistäjille. https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysymys/Documents/KKV_423+2015.pdf

Hän on vastannut, mutta selkeät vastaukset ja reilu ohjeistus puuttuu vielä täysin !!!! Hohoijaa...  tämä laki haittaa tuhansien pätkätyöläisten työllistymistä nyt vuonna 2016!

Viime vuonna sai tehdä vapaasti osuuskuntien kautta pätkätöitä ja markkinoida niitä työhaun ohella pelkäämättä sosiaaliturvan menettämistä. Nyt pätkätöitä on hankaloitettu, ja se on muuttanut negatiivisesti tuhansien työttömien pätkätyöläisten arkea ja hankaloittanut pätkätöiden vastaanottaista, joiden avulla monet ovat  pitäneet yllä ammattitaitoa ja maksaneet veroja ja ovat voineet välttää sossussa käynnin.

Uusi laki passivoittaa, hankaloittaa ammattitaidon ja verkostojen ylläpitoa ja laittaa yhä useammat sossun luukulle. Kiitos hallitukselle ja Lindströmille!

Miten ja milloin aiotte korjata asian Lindström?

Onko Suomella edes varaa tähän? Onko tämä edes hallitusohjelman mukaista, että ihmiset passivoidaan ja eriarvoistetaan? Tällaiset rajoitukset invalidisoi monet ammattiryhmät täysin paikoilleen....