Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa

Marko.L

/ #249 Kiristykset

18.04.2016 14:29

Suomessa kiristetään Kelan rahaa ja työhön menoa niin, että jos kieltäytyy tulee pitempi karenssi joka on laillista kiristystä eli pakotetaan rahojen pienenemisellä ja se on väärin sekä on otettava vastaan muutakin työtä kuin oman ammatin työ.

Suomeksi kaikki kiristykset tarkoittaa ei vapaata Suomea ja sitä, että kun joutuu esim. palkkatukityöhön olet harmaassa taloudessa mukana, mutta laillisesti sillä kun pitkäaikais työtön saa 90% palkkatukea ei firma maksa kuin 10% omasta pussistaan ja toiselta vuodelta 50% tai jos joutuu ylläpitokorvauksella työhön olet 100%:sti firmalle täysin ilmainen tuoton tekijä ja kun kaikki tuet loppuu niin loppuu työkin perusteisiin, että on lama tai tilauskanta on pieni.

tukityöt ovat harmaata taloutta laillisesti sillä firma joko ei tarvitse koko palkkaa maksaa tai ei ollenkaan maksaa mitään.

Töihin kyllä pääsee vaikka minne, mutta jos palkkaa pitää maksaa niin töitä ei ole tai sitten töihin otetaan ulkomailta ihmisiä halvemmalla palkalla kuten esim. Virosta on paljon ihmisiä täällä töissä kuukausipalkalla jolla he Virossa elävät koko vuoden sillä Virossa on huomattavasti pienemmät palkat kuin täällä jossa Virolaisiilla on todella paremmin asiat kun tekevät täällä työtä.

Suomi ei tunne sanaa kiristys ainakaan mitä tulee työhön menoon työttömyystoimiston pakottamana, mutta kiristämistä se nimenomaan on jos maalaisjärjellä ajatellaan ja kun ihmisellä on esim. paha astma, allergioita, ei ole ammattia, on lukihäiriö, ei ole armaijaa käynyt ja selkäkin vihottelee silloin tällöin ei eläkkeelle pääse kuin sitten jos on vammainen pahasti tai on hullu niin sitten kirjoitellaan paperit eläkkeelle.

Onko tämä Suomi vapaa maa? On kyllä tosin se riippuu ihan siitä miten vapautta käytetään, mutta tässä tapauksessa se ei ole mitä kiristykseen tulee eli päättäjät polkevat ihmisten oikeuksia taas maan rakoon ja oikeen kunnolla.

Täällä Suomessa tehdään töitä kehdosta hautaan mikäli vain haluaa jos pää ja jalat pelaavat.

Täällä Suomessa pakotetaan ottamaan töitä verukkeella, että jos et ota annettua työtä sinulle tulee pitkä karenssi ja tulosi tippuvat pinemmäksi.

Täällä Suomessa poljetaan ihmisten oikeuksia maan rakoon oikeen olan takaa.

Täällä Suomessa ei tunneta sanaa laillinen kiristäminen ainakaan mitä tulee pakkotyöhön/karenssi.

Täällä Suomessa kannattaa äänestää ettei voisi vaikuttaa.

Täällä Suomessa rikkaat rikastuu köyhien kustannuksella.

Täällä Suomessa lekataan köyhyysrajan alapuolella olevilta Kelan maksamaa rahaa.

Täällä Suomessa ministerit kummastelevat sitä, että miten työtön voi tulla toimeen niin pienellä päivärahalla.

Täällä Suomessa ei ole kohtuu vuokraa vaan täällä nostellaan vuokria jotta vuokranantajat rikastuisi joka vuosi entistä enemmän eikä kukaan puutu siihen.

Täällä Suomessa ei kannata perustaa yritystä liian suuren veron takia.

Täällä Suomessa rikkailla on varaa syödä terveellisesti sillä ei tarvitse välittää miten kallista on ruoka.

Täällä Suomessa ei köyhällä ole varaa syödä erittäin terveellistä ruokaa joka maksaa kilohinnaltaan jopa pahimmillaan yli 10€ kilo ja se on hedelmä joka ei täällä pohjolassa kasva ja kasvikset pahimmillaan on 3-4€ kilo johon rikkailla on varaa, mutta ei köyhillä.