Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Vieras

/ #2493

04.06.2016 15:09

Kyttyräselkäinen konkurssikellojen kolisuttaja leijailee lentävällä räsymatolla kohti Espoota. Jospa nyt ei tulisi turhaa reissua kyttyräselkäiselle konkurssikellojen kolisuttajalle. Kyttyräselkäisellä konkurssikellojen kolisuttajalla on mukana selkärepussa matkaeväät; pussillinen perunoita, viime syksynä kaadetusta hirvestä taidolla leikattu lihakimpale sekä armeijapakillinen mustikoita.
kyttyräselkäinen konkurssikellojen kolisuttaja on siirtynyt nykyaikaan, viime vuosituhannen puolella ja etenkin 90-luvun alkuvuosina hän joutui kolisuttamaan kelloja, jotka olivat halkaisijaltaan puolimetrisiä, selkähän siinä vammautui. Sen tähden konkurssikellojen kolisuttajasta tuli kyttyräselkäinen. Eläkettä hänelle ei kuitenkaan myönnetty, ei edes osa-aikaista. mutta ei siinä mitään, nykyteknologian suopealla avustuksella konkurssikellojen kolisuttaminen on siirtynyt sosiaaliseen mediaan. Konkurssikellot kolisevat nyt pitkään ja hartaasti, jopa vuosia, konkurssikellojen kolina saavuttaa myös useamman korvaparin, jopa toiselta puolen maailmaa, aikaisemmin pelkästään konkurssiyrityksen lähialueet kaikuivat. Jos yöllä kolisteli, lähialueen asukkaat soittivat poliisin paikalle ja syyte räpsähti kotirauhan rikkomisesta sekä häiriökäyttäytymisestä. Kukkaron päälle kävi konkurssikellojen kolisuttajalla työsuorite, ei saanut sakkoja edes verovähennyksiin. Lähellä oli, ettei kyttyräselkäinen konkurssikellojen kolisuttaja joutunut soittamaan itselle konkurssikelloja. No, eläkeikä lähestyy kyttyräselkäisellä konkurssikellojen kolisuttajalla, mutta jos vielä muutamalle suuryhtiölle saisi konkurssikelloja kolisuttaa, niin sitten olisi hyvä siirtyä ansaitulle eläkkeelle.