Tesoman tiilirakennusten säilyttämisen puolesta

Vieras

/ #6

11.08.2010 12:09

Asia on erinomainen säilyttämisen ja ympäristön kannalta. Saataisiin jopa kevytväylä nykyisestä kirjastosta ja terveysasemalta Tesoman valtatien alitse uuteen liikekeskukseen, jotta onnettomuudet voisivat vähentyä, jos kerran jatkuvatoiminen liikenneympyräkin on tarkoitus alueelle rakentaa liikennevalojen sijaan, jotka sentään pätkiävt säännöstelevät autojen liikennettä. Liikekeskuksen tiloissa kirjasto ei ole ennenkään menestynyt, koska siinä asia ei ole mielekkyyttäkään. Olisi helppo jättää autokin liikekeskukseen ja tulla valtatien alitse asioille kirjastoon. Matka on onnettoman lyhyt tervejalkaisille autoilijoillekin.Mitään mieltä ei ole siirtää nuoria maleksimaan liikekeskukseen kuten nykyisin on kokemuksesta havaittu. Tuntemattomat alaikäiset pyytävät aikuisilta: "anna 20 euroa", jotta saisivat salaa pelata, joko kioskeilla tai kaupoissa. Myyjät vaihtuvat kioskeilla, mutta aina ne samat alaikäiset pyrkivät pelikoneille heti, kun valvojan silmä välttää, eikä asioista ilmoiteta poliisille kuitenkaan ? vaan suljetaan pelikoneita jatkuvasti. Parempi pitää kirjasto erillään liiketoiminnan ahdistavasta hälinästä.