Roukonpurosta ei luovuta!

Vieras

/ #23

20.07.2016 20:56

Olen perheenäiti ja musiikinopettaja etelästä ja neljättä kertaa täällä rakkaksi tulleessa Kuhmossa kamarimusiikkijuhlilla. Löysimme tänään tämän mahtavan uimarannan luontoretkellämme ja haukoimme vain henkeämme. Mikä paratiisi! Istuimme tulilla paikallisen perheen kanssa ja kuulimme Metsähallituksen aikeista ja Kuhmon innosta myydä ranta ökyhintaisina tontteina.

Luin vaimeasti hymähdellen kommenttejanne "sotkuisista ja töhryisistä paikoista" ja vertasin niitä Hesan graffiteilla sutattuihin kusenhajuisiin pukukoppeihin ja likaiseen, sinileväiseen rantahiekkaan, josta voi löytää huumeruiskuja tavanomaisen saasta- ja kaljapullomäärän lisäksi. Rantanne on todellinen helmi ihan valtakunnallisestikin ajateltuna, yksi Suomen parhaista!  Kaunis, siisti, puhdasvetinen ja pitkä - ja tänäänkin lähes trooppisen lämmin. Jos eii tällaisesta paratiisirannasta kannata pitää huolta niin mistä sitten?

Pidetään peukkuja, että tämä luonnon ihme säilyisi jatkossakin avoinna kaikille ja että jokin taho pitäisi siitä huolta.