SÄHKÖN SIIRTOHINNAN PERUSMAKSUA ON RAJOITETTAVA

/ #215 Kiitos Loiste!

18.08.2016 08:16

Viimeisin sähkölaskuni: sähkönmyynti 12,81€ ja siirtomaksu 82,50€! Ei Loiste, ei minulle tarvitse selittää. Ymmärrän aivan hyvin, että kaiken liiketoiminnan pitää kannattaa, vaikkapa riistämällä ihminen aivan ilkosilleen. Ei sillä ole mitään väliä, kuinka pieni ihminen tulee toimeen, tärkeintä on oma paisuva pankkitil, josta on mistä ottaa. Eikö olekin mukavan huoletonta elämää? Nukkumaankin on mukava mennä tietäessään, että tuhansia kainuulaisia ihmisiä vituttaa oikein kunnolla. Tiedän tunteen oikein hyvin. Se, jos mikä antaa ihmiselle nautinnon. Mitä sillä on väliä, bisnes on bisnestä ja meidän sen osaavien tuleekin nauttia työmme jäljistä. Meitä ei kukaan kaada, jos hiukan otamme elämästä irti. On tietysti joitakin asioita, joita joutuu joskus pohtimaan. Se, että ihminen riistää hengen itseltään jouduttuaan pulaan. Ei jaksa enää taistella, eikä myöskään omaa ylpeyttään hae apua sosiaalitoimesta. Miksi hakisi? Hänhän vain lisäisi yhteiskunnan kuluja esittämällä maksettavaksi sähkölaskun, jonka olisi ehkä vielä jotenkin voinut itse maksaa jättämällä väliin vaateostot sekä luopumalla jostakin muustakin siinä uutta sähkölaskua odottaessaan. Ehkä tällaista joutuu joskus ajattelemaan, mutta se on ohimenevää. Joillakin on vain huono tuuri elämässä, ei  ole sitä mitä meillä on. Sitä rahaa, jota pitää saada lisää. Aivan samoin ei ajatellut se, jonka kuolemaan me olimme yksi tekijä. Ei sillä ole väliä, se oli se tapaus. Se olisi voinut sattua muustakin syystä.

Sitäpaitsi meillä elämässä menestyvillä on nyt muutakin ajateltavaa. Minäkin jätän piittaamatta toisten ihmisten elämästä. Omani on tärkein samanlaisten ystävieni seurassa. Siksi minä ajattelen kaikesta samalla tavalla kuin Loiste, enkä välitä piruakaan omasta sähkölaskusta. Minä tiedän, että sen laskun ovat lähettäneet minulle ihmiset, jotka ovat kaltaisiani.