Parempaa hoitoa borrelioosipotilaille!

Turhautunut

/ #66 Vasta-aineet

15.09.2016 09:14

Vuonna 2013 borrelia vasta-aineet: IgG 135.3 (viitearvo max 10 RU/ml), IgM 21.1 (viitearvo max 18 RU/ml)

Vuonna 2014 arvoissa lievää laskua mutta sitten taas

vuonna 2016 kohonneet: IgG 208.9 ja IgM 57.9

Eli vaikka arvot ovat taivaissa, 20-kertaiset, ei tehdä mitään !!

Pyysin v. 2013 mittaamaan arvot, kun olin käynyt työterveydessä vuosien mittaan valittamassa vaivoista, jotka omasta mielestäni olivat Lymeä mutta joihin lääkäri vaan totesi, ettei kroonista borrelioosia ole olemassa. Olen koko aikana syönyt yhden 10 pvän antibioottikuurin, kun oli uusi punkin purema.

Vaivat päästä jalkoihin ovat jokseenkin seuraavanlaisia: kuumeilun tapaista mutta ei kuitenkaan kuumetta, rintatuntemuksia, huimausta, pistävä, äkillinen ohimosärky, hengenahdistusta, erilaisia silmäoireita (pistoja, sumentumaa ja kaikenlaisia kummallisuuksia "maiseman hajoamista", ei voi kohdistaa silmiä), käsivarsien puutuminen ja kovia säärikipuja, tasapaino-ongelmia, voimakas hikoilu öisin, toisaalta helposti palelua, äkilisiä "neulanpistoja" milloin missäkin...välillä olo kuin seisoisi jossain nokkospöheikössä.

Koska päällisin puolin näytän hyväkuntoiselta eikä sairaslomia niin ei oteta vakavasti. Toisaalta en myöskään tiedä, miten borrelioosia pitäisi hoitaa, kun antibiootti suoneen ei sekään ole mikään ratkaisu - ei välttämättä auta, saattaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Olen sitten vain yrittänyt elää jokseenkin terveellisesti ja popsin myös erilaisia vitamiineja ja hivenaineita aika paljon. Tuntuu, että esim. magnesium, glukosamiini, CSA, MSM ovat minun kohdallani vähän auttaneetkin. Toisaalta pelottaa, mitä voi vielä tulla eteen, kun bakteeri vain jatkaa leviämistään ilman mitään vars. hoitoa.