Parempaa hoitoa borrelioosipotilaille!

Punkin purema

/ #77 Hoito ei ole riittänyt

17.09.2016 09:21

Sain punkinpuremaan viime vuonna 9 viikkoa antibioottia tabletteina. Infektiopoliklinikka ei katsonut tarpeelliseksi antaa suonensisäistä antibioottia. Minulle on jäänyt kova uupumus, nivelkivut sekä puutumisen tunteet. Nyt minua passitetaan adressin mukaisesti poliklinikalta toiselle. Kun infektiopoliklinikka suhtautui nuivasti borrelioosin jatkohoitoon, mikään muukaan poliklinikka ei hoida vaivojen juurisyytä, borrelioosia.

Infektiopoliklinkalla myös väitettiin, ettei ole olemassa testiä, joka kertoisi varmasti, onko kehossa jäljellä elävää borreliaa. Mutta entäs PCR-viljely? Se taisi unohtua kertomatta. Ai sitä ei voi tehdä kaikille rahan puutteen vuoksi? Ja iv-hoitoa ei kannata antaa kaikille rahan puutteen vuoksi? Sehän pitäisi voida kertoa potilaalle.

Ja jos PCR-testikään ei ole riittävä, kehittäkää riittävä testi. Sellainenhan on jo kehitteillä Jyväskylän yliopistossa, mutta infektiolääkärit eivät kuulemma "usko" siihen. Milloin tieteestä on tullut uskon asia? Millaista arroganssia onkaan ohittaa jonkun toisen tekemä tieteellinen tutkimus, kun se sulka ei tulekaan omaan hattuun! Eikö Jyväskylän testiin pitäisi tutustua, kun se valmistuu, sekä ottaa se koekäyttöön ja akkreditoida, jotta potilaat saisivat apua?

Merkillepantavaa on, että Paul Delray -säätiössä USA:ssa työskentelevä patologi Alan MacDonald on löytänyt antibiooteilla hoidettujen borrelioosipotilasvainajien aivoista elävää borrelioosibakteeria. Tämä mainittiin muistaakseni adressin viitteissä.