Ei koulurakennusta Jyvälän viereiselle tontille

Vieras

/ #6 Kristillinen koulu ei sovi omakotialueelle

06.09.2010 21:37

Koulun, vaikkakin on "kristillinen" rakentaminen keskelle omakotialuetta sotii kyllä kaikkia rakennusmääräyksiä vastaan. Miksi tavallinen tontinomistaja joutuu kyselemään pienellekin varastolle rakennuslupia, kun miljöön saa kerralla tuhota uudella kaavamuutoksella? Antamalla luvan kristilliselle koululle luvan rakentaa Jyvälän viereen tuhotaan kulttuurihistoriallinen ympäristö täysin. Liikenteen määrä lisääntyy kapeilla kaduilla. Pysäköinti lisääntyy kadunvarsiin, missä ei kadun kapeuden takia saa nytkään pysäköidä. Tontti, johon koulua suunnitellaan, ei ole kooltaan kovinkaan suuri, joten miten pysäköinti ylipäätään hoidetaan. Opettajille varataan tietty määrä paikkoja. Jos kouluun ajetaan jalkapallokenttien puolelta, on odotettavissa liikenteen puuroutumista, koska tie on muutenkin ruuhkainen runsaan liikenteen vuoksi aamuin illoin.

Koulun tuleminen naapuriin ei lisää alueen arvoa, päin vastoin laskee. "Kristillisen" koulun kasvatit ovat aivan samanlaisia lapsia ja nuoria kuin muidenkin koulujen lapset, ongelmineen ja paheineen.

Vastustan ehdottamasti koulun rakentamista Jyvälän naapuriin.

Merja Hokka

omasta ja äitini puolesta