Emme äänestä sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

tomi
Vieras

/ #36

07.09.2010 20:33

#25/ Asko, olet oikeassa että näkemys on yhtä oikeutettu kuin ateistinenkin - otin asian puheeksi vain koska se on nykyään lähes ainoa argumentti mikä tulee sukupuolineutraalin avioliiton yhteydessä esiin. Suurin osa selittää Jumalasta tai Raamatusta. Tämä ärsyttää minua, sillä tällä lakiesityksellä ei olla vaikuttamassa kirkon toimiin, vaan pelkästään siviilivihkimiseen maistraatissa, joka ei mielestäni liity Jumalaan yhtään millään tavalla, ellei sitten siviilivihkittävien ihmisten omassa maailmankatsomuksessa. Tällöin takana ei ole mitään järjestäytynyttä uskontoa.

Väitätkö, että homoseksuaalisuus lisääntyisi suuresti tai ihmiset hankkisivat vähemmän lapsia ja perheet hajoisivat, jos sukupuolineutraali avioliittolaki menisi läpi? Sen kuvan tekstistäsi saa. Se, että "Arvojen rapautuminen ja ihmiselämän arvostuksen ja kunnioituksen romahdus on tätä samaa linjaa, jossa millään muulla ei ole merkitystä kuin ihmisen omilla mielihaluilla." on taas vähän irrallinen homoseksuaaliseen avioliittoon liitettäessä. Oma mielihalu? Kaksi aikuista ihmistä, jotka haluavat sitoutua ja ilmaista sen avioliitolla, tuskin on moraaliton mielihalu. Suomen laaja-alainen kehityslinja tuskin muuttuu, sillä meni sukupuolineutraali avioliitto läpi tai ei, homoja tulee aina Suomessa olemaan yhtä paljon kuin ennenkin. Kysymys onkin vain siitä, kuinka hyvin tämä vähemmistö voi.

Paras lähtökohta lapsen kasvamiselle on turvallinen koti, jossa on ainakin yksi luotettava aikuinen johon lapsi voi tukeutua ja jonka kanssa elää. Kaksi tietysti parempi, ja kuten todettu, sukupuolilla ei tässä asiassa ole mitään väliä. Lapsi saa samaistumis- ja eriytymiskohteita kyllä riittävästi ympäristöstä - tuskin kukaan lapsi eläisi homo- tai lesboparin kanssa kuplassa jossa ei näkisi muita ihmisiä? Asiaa on tutkittu, ja homo- tai lesboparin perheissä kasvaneissa lapsissa ei ole yhtään eroja verrattuna heteroperheissä kasvaneisiin. Lähteitä tai linkkejä en jaksa etsiä, mutta googlaamalla löytyy runsaasti tietoa.