Moottoripyörät, veneet ja moottorikelkat pidettävä verottomina.

Vieras

/ #659

16.11.2016 21:51

Moottoripyörän liikennekäyttö on eduksi liikenteen sujuvuudelle ja tiestön kulumisen vähentämiselle. Tyypillinen moottoripyörä kuluttaa polttoainetta taloudellisen henkilöauton verran niin maantiellä kuin kaupungissa. Verrattuna tyypilliseen autolla tapahtuvaan työmatkaliikennöintiin (pelkkä kuljettaja autossa) moottoripyörän käyttö vähentää ruuhkaa ja tiestön kuormaa. Koska heikompi turvallisuus on kompensoitu jo vakuutusmaksuissa, moottoripyöräily on edellä mainituin aspektein järkevä ja mukava harrastus. Moottoripyöräilyyn liittyvät lieveilmiöt (kaahaaminen) esiintyvät myös autoilussa, mutta moottoripyörän vaikeamman hallittavuuden vuoksi tankojuoppous ei ole rattijuoppouden laajuinen ongelma. Moottoripyöräilyyn liittyy pääosin positiivisia piirteitä ja kesäaikaan moottoripyörä toimii erittäin järkevänä korvaajana autolle suuressa osassa henkilöliikennöintitarpeita. Edellä mainittujen lisäksi moottoripyöräily kehittää tarkkaavaisuutta ja ennakointia itsesuojeluvaiston kautta, joten sillä on positiivisia vaikutuksia talvikauden autoliikennöintiin.