Emme äänestä sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

Hazard
Vieras

/ #66 Re: Tjaa

10.09.2010 23:28

#65: Näinkö on - Tjaa

Miltä seuraavanlainen ajatus kuulostaa:

80 % suomalaisista kuuluu kokoomukseen, ja näistä 80 prosentista noin 20 prosenttia ilmoittaa kannattavansa kokoomuksen politiikkaa. Lisäksi 60 prosenttia suomalaisista ilmoittaa hyväksyvänsä vasemmistolaisten käymisen kokoomuksen tilaisuuksissa ja toisessa tutkimuksessa 44% ilmoitti hyväksyvänsä vasemmistolaisten kuulumisen kokoomukseen.

Eikö jokaisella täysjärkisellä herää tuollaisen lauserykelmän jälkeen kysymys: "minkä ihmeen takia vasemmistolaiset haluavat kuulua kokoomukseen, jos eivät kannata sen politiikkaa?" ja "vaikka kaikki suomalaiset hyväksyisivät vasemmistolaisten kuulumisen kokoomukseen, miksi ihmeessä vasemmistolaiset haluaisivat kuulua kokoomukseen? Eikö heillä ole oma puolue ja oma paikka?"

Avioliitto on kristillinen traditio. Rekisteröity parisuhde on valtiollinen juridinen toimenpide. En usko, että kukaan on sitä vastaan, että homoseksuaalit saavat samoilla oikeuksilla olevan juridisen parisuhteen (lukuunottamatta sellaisia oikeuksia, jotka koskevat puolustuskyvyttömiä lapsia, vrt. adoptio) kuin muutkin parisuhteeseen aikovat. Sen sijaan on kummallista, että homoseksuaalit haluavat siunauksen taholta, jonka suurin auktoriteetti, perustuskirja (raamattu) kieltää homoseksuaalisen suhteen. Onko olettamuksena se, että homoseksuaali suhde saataisiin näin normaalistandardin piiriin ja että Jumala suomalaisten vuoksi muuttaisikin sanojaan?

Se mitä kenenkin olo- tai makuuhuoneessa tapahtuu, ei kuulu muille. Mutta silloin kun homoseksuaalisuudesta yritetään tehdä toista yhteiskunnallista luonnollisuuden standardia, on selvää että ollaan harhateillä. Sitä se ei ole - jokainen tietää sen. Tietysti olisi helpompaa vaieta ja todeta, että antaa mennä vaan. Joillain kirkkoon kuuluvilla ihmisillä on kuitenkin vielä selkäranka, jonka taittaminen sattuu. Mistään henkilökohtaisesta kaunasta tai ihmisten elämän vaikeuttamisesta ei ole kysymys. On vain pyrkimys pitää kirkko kirkkona ja valtio valtiona. Niitä ei ole hyvä sekoittaa, vaikka ne asuvatkin avoliitossa.