Vieras

/ #54

12.12.2016 16:11

Sotatilanteessa jonkuin tehtävänä on mahdollistaa sotilaiden työskentely. On myös hoidettava lapset, sairaat ja vanhukset sekä maatiloilla maataloustyöt, kouluissa opetustyö ja lukemattomilla muilla työpaikoilla jatkettava työntekoa sotatilasta huolimatta tai juuri sen tähden. Ainakin vielä tämän päivän Suomessa nämä ( monin tavoin vastuulliset ja myös fyysisesti raskaat tehtävät ) ovat lähes poikkeuksetta naisten, nuorten ja vanhustenkin harteilla. Kuka muistaa heitä, jotka mahdollistavat sotilaiden sotimisen???

Siinä vaiheessa, kun on nähtävissä, että miehet ovat kykeneviä hoitamaan kotirintaman samalla tavalla kuin naiset ovat - ainakin tähän asti - vastuun kantaneet, voin hyväksyä, että asevlvollisuuden suorittaminen pakollisena koskisi sekä miehiä että naisia. Työn jako on oltava selvä.

Kansalaistaitojen opettamista tulisi monin verroin lisätä kouluissa ja jatkaa läpi aikuisiän. Suomen kansa on uusavutonta! Herätys!