Irja Askolan erottaminen kirkon virasta

Maija ja Matti

/ #141 Miettikääpä tekin

07.02.2017 10:41

Mäkisen ja Askolan johdattamina Suomi on tällä hetkellä harhapoluilla. Heikki Räisänen ja kumppanit ovat Mäkisen ja Askolan tähän vietelleet. Mediakaan ei ole ollenkaan lähestynyt asioita tasapuolisesti. Se on ollut koko ajan selvästi vahvasti puolueellinen, seurauksena monien suomalaisten silmien sokaistuminen.

On olemassa tosiasioita, suhtaudumme niihin joko silmiä ummistaen ja katsoen sormien läpi tai totuutta suoraan silmiin. Kaksi miestä ei voi olla lapselle äiti. Kaksi naista ei voi olla lapselle isä. Lainsäädännössä lapsen näkökulma kannattaa ottaa lähtökohtaisesti huomioon ja lasten kasvatuksella on väliä, muuten maksaa yhteiskunnalle maltaita.

Ja ollaan väärällä tiellä, jos ollaan matkalla siihen, että yhteiskunnassamme sukupuolisuus määritellään vain ja ainoastaan ihmisen oman kokemuksen pohjalta. Halloota halloo?

Jokainen eduskunta pystyy tekemään omat ratkaisunsa kaikkien asioiden suhteen aina omalla kaudellaan. On vain kysymys poliittisesta oikeudenmukaisuudesta tulevienkin suomalaisten ihmistaimien suhteen. Avioliittolain suhteen ei ole kyse pienestä asiasta vaan kauaskantoisista laajalle vaikuttavista asioista. Siten ei ole yksinkertaisesti oikein muutella lakeja hetken hurmiossa.