Emme äänestä sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

Vieras

/ #150 Re: Re: Re: Re: Re: Argumentit asiasta näkyville!

13.09.2010 11:03

#148: Yhdistyneiden kansakuntien ihmisoikeuksien julistus sekä kansainväliset ihmisoikeussopimukset takaavat jokaiselle täysi-ikäiselle ihmiselle oikeuden mennä avioliittoon." Suomessa ollaan puolitiessä tämän oikeuden toteutumisessa.

Keneltä on avioliitto kielletty? Avioliittoon ei saa mennä alaikäinen, samoin sukulaisuus asettaa rajoituksia, mutta muuta rajoitusta sille ei ole. Toki edellytyksenä on halukkaan puolison löytäminen vastakkaisesta sukupuolesta ja homous voi asettaa sille rajoituksia, mutta ihan luonnollisia parinmuodostuksen ongelmiakin on.

Jos homo mies haluaa mennä avioliittoon, ei kukaan estä häntä, kun hän löytää naisen, joka tahtoo elää hänen kanssaan. Sama toisin päin.

Jos mies haluaa mennä avioliittoon miehen kanssa, tai nainen naisen, se ei ole ihmisoikeuskysymys, vaan se on heidän oma kielioppi ongelmansa. Kielitaidossa on jonninverran parantamista, jos epäilee sillä olevan mitään tekemistä ihmisoikeuksien kanssa. Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto suvunjatkamiseksi.

Ei se, että yhdessäolo tuottaa mielihyvää tarkoita hedelmöityskykyä. Vaikka genetiikka kehittyy, ei homoliitto ole avioliitto, ei sininenkään ole punainen, vaikka jonkun mielestä pitäisi, koska tykkää sinisestä, mutta punainen kuulostaa paremmalta. Mikä tahansa kommuuni saattaa haluta avioitua keskenään, mutta se on kommuuni, eikä avioliitto.