Opintotuen sitominen indeksiin

Vieras

/ #54 voi elämän kevät..

15.09.2010 22:02

Miksi kaikki kuvittelevat, että opiskelija asuu aina yksin/kaverin kanssa?? itse asun avomieheni ja kolmen kissan kanssa kaksiossa. Ukko armeijassa ja minä opiskelen. Ei jää latiakaan rahaa opintotuesta laskujen jälkeen. Eikä todellakaan ole vanhempia, jotka voi auttaa! Molemmat luokitellaan työttömiksi.

Otin tosiaan opintolainan viimesyksynä. Sen avulla sitä sitten tuli syötyä ja hankittua VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ asioita. kuten mm terveyssiteet sun muut ja maksettua vielä lääkärikulut! Se vasta olikin mukavaa kun pystyi oikeasti maksamaan kaiken. Eipä kylläkään kovin kiinnosta ottaa lisää lainaa kun tiedän, mitä tuleman pitää jos ei sitä kykenekään maksamaan.

Kesätöistä... Laitoin varmaan 50-65 hakemusta TAMMIKUUSTA lähtien. Pääsin yhteen työhaastatteluun ja töihin pääsin vasta heinäkuussa! Ja mitä niistä töistä jäi käteen? Niska limassa siivoan vanhojen ja liikuntakyvyttömien ihmisten asuntoja ja päivä saattoi matkojen takia venähtää 8 tuntiseksi, josta sain vain 4,5 tunnilta palkan. + jonkin verran kilometrikorvauksia. Loppupeleissä huomasin, että multahan menee 200e kuukaudessa bensoihin ajella sinne töihin. Enkä saanut kotikaupungin ja kunnalla sijaitsevan työpaikan välimatkasta mitään korvauksia. Ne tulee sitten vasta VUODEN PÄÄSTÄ VEROTUKSESSA HYVÄKSI! Siitä onkin sitte helppo laskea paljon jäi rahaa kesätöistä: Palkkalaskelma näytti 501,20e/kk.(km korvaukset 83e) Että ei oo opiskelijan elämä helppoa. Saatan olla helpostikin viikon syömättä yhtään mitään. Ei ole tarveellistä opiskelijan elämä. Ja vielä yksi juttu: en juo tippaakaan ja silti tuntuu että delirium iskee!