HIEKKAHARJUN NUORISOTILAN ("36") TOIMINNAN JATKUMINEN

Pekka Väänänen, Hiekkaharju
Vieras

/ #37 HERÄÄVIÄ KYSYMYKSIÄ ?

17.09.2010 11:20

Nuorisotila Hiekkaharjussa on näin Hiekkaharjulaisen vanhemman silmin välttämättömyys. Hiekkaharjun alueelle sekä sen ympäristöön on rakennettu ja rakennetaan koko ajan lisää asuntoja. Miten ihmisiä palvelisivat korvaavat tilat, joita käsittääkseni haetaan myös Tikkurilasta ? Jos siis päätös Kolmikutosen lakkauttamisesta jää voimaan, tarkoittaako se automaattisesti tilojen siirtymistä Tikkurilaan ? Tällöin kysymys olisi varmastikin tehostamisajatuksiin liittyvä tila, joka on tiloiltaan suuri, ns. avoimien ovien nuorisotoiminnan tila.  Ehkäpä kuntalaisilta kannattaisi myös kysyä, haluammeko tämäntyyppisiä tiloja, vai tiloja, joissa työntekijät tuntevat niissä käyvät nuoret.  Tämä ei tarkoita sitä, etteikö myös Tikkurilaan tarvittaisi nuorisotilaa.

Kolmikutonen on Hiekkaharjussa asuville ja asuneille enemmän kuin nuorisotila. Se on osa Hiekkaharjua . Jos on olemassa Hiekkaharjulaista identiteettiä tai kulttuuria, niin varmaankin kolmikutonen on jonkinlainen osa sitä. Näin ollen kysymys tilan remontoinnista on laajempi, kuin kysymys siitä, missä tiloissa nuorisotila toimii.

Edustuksellisessa demokratiassa päätökset tehdään usein poliittisten puolueiden ryhmäpäätöksinä. Näin järjestelmämme toimii.

Olisi mielenkiintoista nähdä tällä keskustelupalstalla perusteet, joilla eri poliittiset ryhmittymät ovat kantaansa Hiekkaharjun nuorisotilan jatkosta päätettäessä käyttäneet ?  Mielellään siten, että perustelijat esiintyisivät rohkeasti nimellään ja tuoden taustaryhmittymänsä esiin.  En tiedä, onko aiheen tiimoilta järjestetty yleisötilaisuutta kolmikutosella. Se voisi myös olla paikallaan. Tilaisuudessa poliitiset ryhmät voisivat tulla kertomaan palveluiden käyttäjille perusteensa tekemäänsä ratkaisuun.