Pittbullterrierin pitäminen kiellettävä myös Suomessa

OttakaaVastuuta

/ #53 Rajoittakaa nyt jo näitä rotuja herranjestas. Katsokaa esim. Tanskaa!

28.11.2018 14:17

Ehdottomasti pitäisi vähintään rajoittaa. Huom. Taistelukoirat on kirjaimellisesti jalostettu taistelemiseen. Ottakaapa ihmiset päänne pois persuksistanne ja ymmärtäkää, että teidän kiltit pikku mussukat eivät osoita sitä, etteivätkö rodut YLEISESTI OTTAEN ole vaarallisia. Teidän HYVIN KASVATETUT koiranne ovat esimerkillisiä tapauksia, mutta Suomessa ei ole mitään rajoitusta siitä, kuka voi ottaa näitä koiria. Suomessa on muutenkin tapana reagoida eikä ennaltaehkäistä.

Viime kesän aikana oli lukuisia tapauksia, jossa NIMENOMAAN TAISTELURODUT ovat raadelleet ja TAPPANEET MUITA KOIRIA. Ihmisetkään eivät ole säästyneet hyökkäyksiltä. Mikä helvetin oikeus teillä mukamas on pitää näitä potentiaalisesti vaarallisia koiria laillisina/rajoittamattomina, kun KAIKKI muut joutuvat olemaan varuillaan teidän jääräpäisyydestänne johtuen? Oletteko nyt ihan rehellisesti koirarodun faneja, vai olisiko tässä jokin statusjuttu kyseessä?

Jos osaatte kasvattaa koiranne hyvin, hienoa. Käykää osoittamassa se viranomaisille ja saakaa jokin lisenssi koiran pitämiseen. Nyt on aika korjata esi-isämme vanhoittuneet lakikäsitykset ja alkaa ennaltaehkäisemään mahdollisia kuolemia/loukkaantumisia.

Erikoisluvalla taistelukoiria lisensoiduilla omistajilla. Piste. Mihinkään muuhun tässä ei pidä ryhtyä. Aggressiiviset koirat pitää lopettaa saman tien, jos ei terapialla ym. kasvatuksella parane.