Kotirauha kerrostaloon

Asukas A

/ #24 Normaali ihminen

11.08.2019 18:37

ymmärtää, että jos tulee kotiin myöhään illalla, saattaa joku muu jo nukkua, vaikka ihan aamulla töihin lähtönsä takia. Metelöinti ja kolistelu iltamyöhällä on sama, kun näyttäisi keskisormea niille omille naapureilleen. Jokaisella asukkaalla on oikeus rauhaan kotona ja meillä on yleinen rauhan aika klo 23-7, siksi, että A ihminen tarvitsee unta ja B tuo aika sopii enemmistölle. Mitä tulee musiikkiin, niin sanoisin samaa, että yömyöhällä soitat sormi pystyssä, mutta onhan noita kuulokkeitakin saatavilla. Sama metelöinti koskee sitä aamulla puoli kuusi töihin lähtevää. Kolinalla lähdet sormi pystyssä asunnostasi, kun luulisin, että jokainen osaa lähteä hiljaakin.

Tämän päivän suurin ongelma on se, ettei kukaan ota huomioon muita enää. Kaikki on yhtä suurta meteliä. Ihmisiltä puuttuu elämästä pelisilmä, jolloin vain oma napa on se mihin tuijotetaan, muusta viis. Mopoilussa nuoriso revittelee yleisillä paikoilla, missä on muitakin, lapsia, eläimiä, asutusta jne. Kyseessä ei ole mopon alkuperäinen tarkoitus, paikasta A paikkaan b siirtyminen, vaan tietoinen hölmöily kaveriporukassa leikkikentillä tai urheilukentillä. Eipä siis ihme, jos ihmisiä, niitä muita, vituttaa moinen käytös. Käytöstavat puuttuvat monelta muutenkin nykypäivänä siviilissä. Työpaikalla pystymme olemaan asiallisia, koska on pakko.