Kansallis- ja luonnonpuistot ovat kansallisomaisuuttamme.

Telttavaeltaja
Vieras

/ #46 Palataanpa asiaan

19.09.2010 11:38

Adressin perusteluteksti on harhaanjohtava, koska siinä sekoitetaan vapaa luonnossa liikkuminen MH:n palveluiden käyttöön ja pelotellaan kansallis- ja luonnonpuistojen olemassaolon vaarantumisella. Tästähän ei ole kysymys määrärahojen supistamisessa.

Jospa nyt palattaisiin aiheeseen eli siihen, mihin tällä adressilla pyritään. Minä en allekirjoita sitä. Metsähallituksen luontopalveluilta voidaan hyvinkin vähentää määrärahoja siltä osin, kun niillä ylläpidetään nykyistä järjetöntä, moottoroitua autiotupakulttuuria ja ökyrakentamista erämaihin.

MH:n luontopalvelut kansallispuistoissa voisivat vaikka tuottaa voittoa. Jos autiotupien palveluitten halutaan lähestyvän hotellitasoa, niin hintojen pitäisi myös nousta samaan tahtiin. Nyt tuhlaileva palveluitten käyttö on ilmaista ja siitä johtuen kulutkin ovat suuret. Olisi luonnollista, että ne maksavat, jotka palveluja käyttävät. Omavarainen retkeily, joka ei jätä mitään jälkiä olisi edelleen maksutonta.