Kansallis- ja luonnonpuistot ovat kansallisomaisuuttamme.

Vieras

/ #56 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Palataanpa asiaan

21.09.2010 12:24

#55: Telttavaeltaja - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Palataanpa asiaan

Telttavaeltaja vaikuttaa tosiaan melkoiselta fundamentalistiretkeilijältä. Pikaisella vilkaisulla tästä viestiketjusta jää vähän hämäräksi se, miksi hän suuntaa retkensä UK-kansallispuistoon, jos kerran kokee toiset ihmiset tai merkit ihmistoiminnasta niin häiritseviksi. Aluehan on perustettu kansallispuistoksi, jonka yhtenä tehtävänä on toimia yleisenä luonnonnähtävyytenä, jossa tarjotaan "tavalliselle ihmisellekin" mahdollisuus tutusta pohjoisen hienoon luontoon. Sitä kautta on tarkoitus lisätä yleistä luonnontuntemusta ja -arvostusta. Eikö telttavaeltajan mielestä omaehtoiseen retkeilyyn soveltuvia alueita sitten löydy muualta Lapista? Viimeisten vuosikymmenien kehitys pohjoisimmassakin Suomessa tuntuu kuitenkin omien kokemustenkin perusteella vieneen siihen suuntaan, että erämaisten alueiden määrä lisääntyy jatkuvasti väestön kaikotessa isompiin asutuskeskuksiin ja etelän suuntaan? Samalla vähenee telttavaeltajan kaltaisten ihmisten määrä, jotka yleensä kykenevät yöpymään maastossa ilman valmiita tupia tai laavuja. Tilaa luulisi olevan sellaisellekin retkeilylle.