Kannabis lailliseksi

Vieras

/ #2213

25.09.2010 17:14

Voi tsiisös ihmiset, tässä herää pieni toive; PEREHTYKÄÄ ASIAAN ENNEN HELVETINMOISTA PÄTEMISTÄ ! Okei, myönnetään, että hampun polttamisesta voi pitkässä käytössä tulla terveydelle haittoja, mutta huomatkaa, POLTTAMISESSA. Sehän on verrattavissa röökiin, mutta ilman nikotiinia ja mukavammalla vaikutuksella? Ja kuten useat täällä ovat jo sanoneet, alkoholi ja tupakka ovat molemmat kannabista vaarallisempia.
Toisaalta, yksi ongelma on myös porttiteoria. Sitä en voi kiistää, etteikö kannabis voisi johtaa haluun kokeilla vahvempiakin aiheita, mutta itse kannabis ei kuitenkaan _koskaan_ ole tappanut ketään. Uskon, että hurjempiin kamoihin tartutaan aivan omasta päätöksestä, ei kannabiksen mahdollisesti aiheuttamasta riippuvuudesta aiheutuen.
Itselläni kannabis ei ole koskaan aiheuttanut mitään negatiivista. Käytän sitä kyllä kohtuuharvoin, ensinnäkin olen vasta 15-vuotias tyttö, ja toiseksi kärsin lievistä mielenterveysongelmista, masennuksesta, paniikkihäiröistä, harvoin jopa psykooseista (EI kemiallisesti aiheutuvista). Hamppu on kuitenkin mielestäni vain auttanut paniikkihäiriöihini, osittain ehkä masennukseenikin.
Nuoresta iästäni huolimatta olen ollut hampun käyttäjä pari vuotta, ja se saattaa aiheuttaa teissä kommenttini lukijoissa ehkä paheksuntaa. Se on kuitenkin turhaa, koska minulla sujuu oikeastaan tosi hyvin, koulussa ei ole harvoin lievän motivaationpuutteen lisäksi muita ongelmia, kaveripiirini on laaja ja täynnä hyvää porukkaa (näin btw, kukaan muu heistä ei käytä hamppua yhtään niin paljon kuin minä, eli mistään diilerijengistä ei ole kyse), suhteeni perheeseeni ovat loistavat, ja kaiken lisäksi pääkoppanikin alkaa jo seljetä (;
Eli tiivistelmänä, kannabis on ainakin meitsin kokemuksien mukaan vain parempi korvike alkoholille ja muille vaarallisemmille päihteille, ja toimii jopa lääkkeenä, kuten se on jo vuosikausia toiminutkin. Tämä on kuitenkin vain oma mielipiteeni, mut hei, ottakaa kantaa! :)
Peace and love♥