Adressi homoseksuaalien verenluovutuskieltoa vastaan.

Leo Hytönen
Adressin tekijä

/ #18

15.03.2007 22:15

Kalle Laukkasta lainaten...

Asiat on todellakin mutkikkaita, ja on ikävää kun on homofobiaa edelleen hyvin paljon. Itsekkin tänä aamuna istuin bussissa ja kaksi ikäistäni nuorta miestä istuutuivat kummallekkin puolelle minua. Siinä vähän tuli sellanen olo, että mitähän he tuumaisivat jos alkaisin ääneen siinä höpöttelemään puhelimessa poikaystävälle ja puhuttelemaan häntä etunimellä, ja latelemaan rakkaudentunnustuksia...

On myös väärin tuomita homofobiasta, vaikkakin itse fobia on hyvin epämiellyttävää ja ikävää.
Ei sitä ihminen mitään luonnolleen voi.
Pelkotilasta voi päästä eroon, mutta homoseksuaalisuus ei ole tauti, tai mielisairaus.. Se poistettiin sairausluokituksista 7o-luvulla eikä siitä sen koommin ole puhuttu.

Minusta ei olisi pahitteeksi vaikka käsitteet heteroseksuaalisuus ja homoseksuaalisuus poistettaisiin kokonaan. Mitä helvetin väliä sillä on miten olet suuntautunut vai oletko ollenkaan...

Mutta minä en itse henkilökohtaisesti siedä että joku tulee homottelemaan ja hyihyttelemään. Kyllä minäkin osaan ilkeä olla. Vaan, kyllä minä voin avoimesti puhua homoseksuaalisuudesta ja parisuhteestani, mutta tietenkin hyvän maun rajoissa.


Kevättä odotellessa...
Leo Hytönen