Lähihoitajille paremmat palkat!

Espoo

/ #3

15.03.2007 22:32

Eikä edes hiukan korottaa vaan sellainen 200 euron korotus. Eihän sitä kerralla voida tehdä mutta muutaman vuoden ajanjaksolla. Koulutuksiakin saisi järkeistää, tietäsitte mitä kaikkea tunneilla tehdään, no ei sitä valitettavasti mutta :)

Mutta esimerkiksi ihan: Kun jotakin aihetta käsitellään ja siitä tehdään myös jonkinlainen näyttö, koe jne. Niin ne pitäisi olla lähellä toisiaan ja mahdollisimman paljon lähellä että ei ole tyyliin tammikuussa käydään asia yhdellä viikolla läpi ja sitten monen kuukauden päästä on siitä koe tai näyttö tai esitelmä jne. Oppisi paremmin, näin ne mun mielestä ennen on ollut, peruskoulussa ainakin..

Aikuiskoulutuksissa ei niin suuresti tarvitsisi olla sivistävää koulutusta vaan enemmän käytännön oppia, käytetään sitä aikaa siihen, en ihmettele jos kouluista tulee ei mitään osaavia työelämään, no onhan se hyvä että osaa edes ruotsia. Jos sille on tarvetta niin ennen koulua voisi olla koulutukseen valmentava koulutus, kuten atk perus osaaminen, opetuksessa jossa oppilaille jaetaan moniste ja opettaja lukee 3 tuntia sitä sitten oppilailla vaikka sen voisi lukea itsekkin, onko kyse siis aivottomien koulutuksesta jotka ei osaa edes lukea? No näitähän on valventavaa koulutusta mutta silti sitten tunneilla käytäntö on toista, kuin esikoululaisia opetettaisiin leikkaamaan paperia.