Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

Seppo Lähdekorpi
Vieras

/ #1259 Eläkkeiden tasapäistäminen

01.10.2010 06:57

Onko oikeuden mukaista että osa eläkkeen saajista saa ylisuuria eläkkeitä. Miksi ei tehtäisi systeemi jossa kaikki saa 1500euroa käteen ja puretaan sitten kaikki muut järjestelmät eläkkeen yhteydestä. Esim. asumistuet ja nuut vastaavat kelan maksamat etuudet. Näin poitettais nämä turhat koukerot ja molemmat puolisot kun saisi saman suuruisen eläkkeen. Niin tämä nykyinen naisten eriarvoistaminen eläkeasiassa loppuisi. Eikä eläkkeen suuruuteen vaikuttaisi naisten valitettavasti huonompi tulotaso. Tällä hetkellä eläkkeet ovat sillä tasolla että alinta eläketasoo saavat pariskunnat , joutuvat jopa eroomaan että vaimolle taattaisiin parempi eläke. Kysyn vaan kuinka moni suomalainen kaikkien tukien jäjkeen kun on maksanut , vuokrat ja lääkkeet. Niin avioparille jää yhteistä eläkettä muiden kulujen kattamiseen . Kuten puh. , sähkö, jne. jälkeen yhteiseen ruokapudjettiin n. 300euroo . Niin onko tämä oikeutettua vuosikymmenten raatamisten jäjkeen. Tätä voin sadatusta jatkaa vaikka kuinka kauan . Kiitos teille arkaarian mäen ajattelemattomat riistäjät!!!!!!!!!!